Met de FRIS aanpak bereik je de juiste marktpositie
De FRIS aanpak is door Isla Sint-Bouwman ontwikkeld op basis van ervaring. Elke organisatie doorloopt dezelfde fases om tot een duurzame strategie te komen. Vanuit de FOCUS en RICHTING naar IMPACT en STRUCTUUR.
Hierbij pakken we alle belangrijke bouwstenen mee om tot succesvolle resultaten te komen. We kijken naar positionering, de juiste positioneringsmatrix en de huidige branding. We bespreken de missie, visie en strategie van de organisatie en gaan dieper in op de bedrijfsstrategie met de bedrijfsdoelen die zijn vastgesteld. Vanuit die basis werken we de marketingstrategie en communicatiestrategie uit. We werken een concreet marketingplan uit waarbij we een doorvertaling maken voor alle substrategieën, waaronder; de content marketing strategie, de online marketing strategie, sales strategie en de internal branding.
Met het inzetten van strategiesessies waarbij we alle stakeholders binnen de organisatie betrekken, krijgen we een gedragen strategisch plan waarin iedereen zich kan vinden. Voor de betrokken stakeholders kan je denken aan directie, HR, sales, accountmanagers, teamcoordinatoren en afdelingshoofden.
Met deze aanpak krijg je die klanten die passen bij jouw organisatie omdat je de juiste marktpositie hebt gevonden en de hele organisatie meeneemt in het proces. De organisatie, met al haar mensen, communiceert vanuit visie en weet wat waar het bedrijf voor staat. De drijfveren en meerwaarde zijn helder, de ambitie is vastgesteld en de strategie (hoe je vanuit A naar B kunt) is uitgewerkt. Doordat Frisse Blik ook tijdens de implementatie betrokken blijft als sparring partner en stategisch adviseur voor de ondernemer en als coach voor het uitvoerende marketing of communicatie team, is de kans op succes vele malen groter.
Fases
De methode van Frisse Blik bestaat uit 4 fases: