Frisse Blik blog: sterke positionering in de markt
Sterke positionering in de markt: 3 tips voor ondernemers die willen groeien
Als ondernemer weet je dat een geweldig product of uitstekende dienst alleen niet voldoende is om echt op te vallen in een concurrerende markt. Sterke positionering is essentieel om je bedrijf duurzaam te laten groeien. Zonder een duidelijke positionering loop je het risico verloren te gaan in de massa. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf niet alleen herkend wordt, maar ook onderscheidend en relevant blijft?
Frisse Blik Blog: glasheldere visie
Groeien met je bedrijf door te werken vanuit een glasheldere visie
Als ondernemer wil je waarschijnlijk één ding: groeien. Maar groeien is geen kwestie van harder werken of simpelweg meer klanten aantrekken. Echte groei begint met helderheid. Weten waar je heen wilt, en waarom. En dat begint met een glasheldere visie.
Frisse Blik Blog: op koers blijven
Op koers blijven: De kunst van sturen in ondernemerschap
De positionering is helder, de ambitie vastgesteld en de strategie ontwikkeld. De kunst is nu op koers te blijven en het doel voor ogen te houden.
Helaas weten we allemaal dat externe factoren onvoorspelbaar kunnen zijn. Dat het lastig voorspellen is wanneer een volgende epidemie de economie platlegt of de behoefte aan jouw dienst afneemt omdat de vraag verandert.
Frisse Blik blog: zet die stip op de horizon
Zet die stip op de horizon: het succes van doelen stellen
Als ambitieuze ondernemer sta je voor de uitdaging om je bedrijf naar het volgende level te leiden. Maar zonder een duidelijke richting en doelen om naar toe te werken, loop je het risico om stuurloos rond te dwalen in een zee van mogelijkheden. Het stellen van doelen is daarom van vitaal belang voor het succes en de groei van je bedrijf. In deze blog bespreken we het belang van het zetten van een stip op de horizon van jouw ambitie en hoe dit jou kan helpen om je doelen te bereiken.
Frisse Blik inspiratie: regie op marketing
behoud de regie op marketing
De afgelopen jaren werd er steeds meer uitbesteed op het gebied van marketing. Bedrijven lieten de regie liever over aan de professionals dan dat ze dit zelf oppakten. Toch zien we hier weer een kentering in komen. Grotere bedrijven die de laatste jaren sterk presteerden, voeren vaker zelf regie op de ontwikkeling en implementatie van marketingstrategie. En nog steeds besteden 7 op de 10 bedrijven de regie op marketing en merk grotendeels of helemaal uit, zo bleek laatst uit de Nationale Marketing Benchmark.