inspiratie voor marketing, communicatie, strategie en positionering

Op koers blijven: De kunst van sturen in ondernemerschap

De positionering is helder, de ambitie vastgesteld en de strategie ontwikkeld. De kunst is nu op koers te blijven en het doel voor ogen te houden.
Helaas weten we allemaal dat externe factoren onvoorspelbaar kunnen zijn. Dat het lastig voorspellen is wanneer een volgende epidemie de economie platlegt of de behoefte aan jouw dienst afneemt omdat de vraag verandert.

“Je hebt geen invloed op de windrichting, wel op de stand van je zeilen”

Je hebt dan wel geen invloed op hoe de wind zal waaien, je hebt wel controle over hoe je reageert en je aanpast aan de omstandigheden. In deze blog bespreken we hoe je op koers kunt blijven met je bestaande strategie, zelfs als de omstandigheden veranderen.

Zet die stip op de horizon: het succes van doelen stellen

Als ambitieuze ondernemer sta je voor de uitdaging om je bedrijf naar het volgende level te leiden. Maar zonder een duidelijke richting en doelen om naar toe te werken, loop je het risico om stuurloos rond te dwalen in een zee van mogelijkheden. Het stellen van doelen is daarom van vitaal belang voor het succes en de groei van je bedrijf. In deze blog bespreken we het belang van het zetten van een stip op de horizon van jouw ambitie en hoe dit jou kan helpen om je doelen te bereiken.

behoud de regie op marketing

regie behouden op marketing frisse blik

De afgelopen jaren werd er steeds meer uitbesteed op het gebied van marketing. Bedrijven lieten de regie liever over aan de professionals dan dat ze dit zelf oppakten. Toch zien we hier weer een kentering in komen. Grotere bedrijven die de laatste jaren sterk presteerden, voeren vaker zelf regie op de ontwikkeling en implementatie van marketingstrategie. En nog steeds besteden 7 op de 10 bedrijven de regie op marketing en merk grotendeels of helemaal uit, zo bleek laatst uit de Nationale Marketing Benchmark.

INTEGRALE MARKETINGSTRATEGIE: DOOR DE BOMEN HET BOS ZIEN

20

 

Heb jij de fundering van jullie bedrijf al scherp staan? Dan zijn elementen als missie, visie, kernwaarden uitgewerkt en hebben jullie helder wie de doelgroep is en wat jullie onderscheidend vermogen is. En dan...

AUTHENTICITEIT de kracht van jezelf zijn als organisatie

In de wereld van strategische marketing draait alles om authenticiteit. Het is het toverwoord dat niet alleen van belang is in externe communicatie, maar ook intern, met name als we het hebben over bedrijfscultuur en welzijn. Authenticiteit is de sleutel tot succes, en dit geldt niet alleen voor individuen maar ook voor organisaties. In deze blog duik ik dieper in het belang van authenticiteit voor groeiende organisaties en hoe het de basis vormt voor effectieve communicatie, zowel intern als extern.

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.