Fase 1 FOCUS
Allereerst focussen we op de huidige positionering. Wat is het huidige aanbod en in hoeverre sluit dit aan op de doelgroep en het initiële plan. In de sessie nemen we met elkaar het bedrijf als merk onder de loep, inclusief de visie en missie. Waar staat de onderneming voor? En met welk doel?
- Huidige positionering
- Doelgroep
- Huidige aanbod
- Initiële plannen
- Kernwaarden
- Why (waarom doe je wat je doet)
Met als resultaat een helder uitgangspunt en grip op de positionering van het bedrijf.
Fase 2 RICHTING
Daarna bepalen we de richting en formuleren we de stip op de horizon. We bespreken de visie en missie van de onderneming. De kernwaarden, waar zit de kracht en waar vanuit wil je het bedrijf profileren. En niet te vergeten de ambitie. Waar wil je naartoe? En welke doelstellingen verbinden we daaraan? We werken dit in de sessie gezamenlijk uit in een strategisch plan. Welke strategie verbinden we aan de doelstellingen en hoe gaan we deze meetbaar maken.
- Ambitie
- Visie
- Missie
Met als resultaat een duidelijke basis en een heldere ambitie. De stip op de horizon is gezet.
Fase 3 IMPACT
In deze fase concretiseren we het strategisch plan. We werken de strategie verder uit en bespreken per bedrijfsonderdeel hoe dit verder opgepakt kan worden. Waarbij we de huidige marketing en communicatiekanalen ook onder de loep nemen en eventuele ‘gaps’ identificeren.
- ‘Gaps’ identificeren
- Nieuwe strategie
- Nieuw marketing/communicatieplan
Met als resultaat een duidelijke strategie met heldere doelstellingen. En concrete tips om dit op jouw marketingkanalen toe te passen.
Fase 4 STUCTUUR
In deze laatste fase rollen we de nieuwe strategie ook daadwerkelijk uit. We concretiseren de strategieën per bedrijfsonderdeel en houden de uitvoering nauwlettend in de gaten. De nieuwe strategie wordt toegepast op de marketingkanalen. Tussentijds wordt er geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig.
- Concretiseren plan
- Begeleiding bij uitrollen plan per bedrijfsonderdeel
- Advies bij praktische implementatie
- Advies bij aanpassen marketingkanalen
Met als resultaat dat de nieuwe strategie binnen alle bedrijfsonderdelen is geïmplementeerd. En alle marketingkanalen erop zijn aangepast.
Wil jij ook van visie naar meer business? Of ben je benieuwd naar wat deze methode voor jouw onderneming kan betekenen?