Met de FRIS-methode vanuit visie naar meer business

Fase 1  FOCUS

Allereerst focussen we op de huidige positionering. Wat is het huidige aanbod en in hoeverre sluit dit aan op de doelgroep en het initiële plan. In de sessie nemen we met elkaar het bedrijf als merk onder de loep, inclusief de visie en missie. Waar staat de onderneming voor? En met welk doel?

  • Huidige positionering
  • Doelgroep
  • Huidige aanbod
  • Initiële plannen
  • Kernwaarden
  • Why (waarom doe je wat je doet)

Met als resultaat een helder uitgangspunt en grip op de positionering van het bedrijf.

Fase 2  RICHTING

Daarna bepalen we de richting en formuleren we de stip op de horizon. We bespreken de visie en missie van de onderneming. De kernwaarden, waar zit de kracht en waar vanuit wil je het bedrijf profileren. En niet te vergeten de ambitie. Waar wil je naartoe? En welke doelstellingen verbinden we daaraan? We werken dit in de sessie gezamenlijk uit in een strategisch plan. Welke strategie verbinden we aan de doelstellingen en hoe gaan we deze meetbaar maken.

  • Ambitie
  • Visie
  • Missie

Met als resultaat een duidelijke basis en een heldere ambitie. De stip op de horizon is gezet.

Fase 3  IMPACT

In deze fase concretiseren we het strategisch plan. We werken de strategie verder uit en bespreken per bedrijfsonderdeel hoe dit verder opgepakt kan worden. Waarbij we de huidige marketing en communicatiekanalen ook onder de loep nemen en eventuele ‘gaps’ identificeren.

  • ‘Gaps’ identificeren
  • Nieuwe strategie
  • Nieuw marketing/communicatieplan

 Met als resultaat een duidelijke strategie met heldere doelstellingen. En concrete tips om dit op jouw marketingkanalen toe te passen.

Fase 4 STUCTUUR

In deze laatste fase rollen we de nieuwe strategie ook daadwerkelijk uit. We concretiseren de strategieën per bedrijfsonderdeel en houden de uitvoering nauwlettend in de gaten. De nieuwe strategie wordt toegepast op de marketingkanalen. Tussentijds wordt er geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig.

  •  Concretiseren plan
  • Begeleiding bij uitrollen plan per bedrijfsonderdeel
  • Advies bij praktische implementatie
  • Advies bij aanpassen marketingkanalen

 Met als resultaat dat de nieuwe strategie binnen alle bedrijfsonderdelen is geïmplementeerd. En alle marketingkanalen erop zijn aangepast.

Wil jij ook van visie naar meer business? Of ben je benieuwd naar wat deze methode voor jouw onderneming kan betekenen?

Stappenplan

Focus

Een heldere merkidentiteit en de juiste klanten. De focus op jouw bedrijf voor een helder fundament en jouw doelgroep voor de perfecte verbinding.

Richting

Een scherpe ambitie en duidelijke doelen. Het formuleren van de juiste ambitie om de richting te bepalen.

Impact

Een concrete strategie. De impact die de merkidentiteit en ambitie hebben op jouw huidige marketing.

Structuur

Implementatie van de strategie. Het implementeren van de strategie met een concreet plan van aanpak en structuur aanbrengen in de communicatie en werkwijze van de professionals.  

aan de slag

Frisse Blik heeft met diverse MKB-organisaties gewerkt. Elk met hun eigen behoefte om vanuit visie naar meer business te gaan met een marketing en communicatie strategie die bij hen past. Die hen als specialisten op hun vakgebied profileert en zorgt voor de juiste zichtbaarheid. 

Ze wilden een plan voor alle communicatie. Dat de marketing en communicatie integraal aangepakt werd en dat marketing activiteiten en communicatie die ze inzetten op dezelfde lijn zou zitten. Lees hier alvast de klantverhalen. 

Geïnteresseerd om meer te weten hoe je dit kunt aanpakken?