Waar leg jij de focus op?
Mensen die mij beter leren kennen weten dat ik veel functies heb gehad in mijn leven, zeker 15 sporten actief heb beoefend en evenzoveel hobby's heb. Houd ik dan niet goed de focus? Ben ik geen doorzetter? Of vind ik teveel dingen leuk? Nee, het blijkt dat ik gewoon veel weg heb van een multipotentialist.
"Een multipotentialist is iemand die meerdere interesses heeft en op verschillende vlakken succesvol kan zijn." aldus het artikel van ervaringsdeskundige en journalist Chantal van der Leest. Zij beantwoordde de meest gestelde vragen onlangs in een artikel van Psychologie Magazine (artikel: Multipotentialist: 'Ik wil het állemaal').
Ik herkende mijzelf er direct in. Met een opleiding vrijetijdsmanagement (economische managementopleiding op het gebied van vrijetijdsbesteding) in mijn zak heb ik een brede achtergrond in economie, communicatie, marketing en financieel management. Oftewel een brede basis waar je alle kanten mee op kan.
Kennis vergroten
Toen mij na het afstuderen door mijn docenten werd gevraagd of ik niet wilde doorstuderen met een masteropleiding, zei ik "nee ik ga liever aan het werk, leren in de praktijk ligt mij veel beter". Zodra ik in het leven tegen de grenzen van mijn kennis aanloop, ga ik direct tot actie over om die kennis weer verder uit te breiden. Internet afstruinen, boeken lezen en mensen spreken. En als mijn interesse dan echt gewekt is, dan duik ik in een training of opleiding die weer een nieuwe fundering legt voor verdere groei en ontwikkeling.
De voordelen
Gelukkig zijn er veel voordelen te benoemen voor deze brede interesse. Ik weet van heel veel onderwerpen wel iets. Daarnaast heb ik de neiging om veel feiten te onthouden van wat ik lees, hoor en zie. Het komt altijd wel weer van pas heb ik gemerkt. Mijn klanten bevinden zich niet in een specifieke branche, juist dat vind ik er zo interessant aan. Ik ben nieuwsgierig aangelegd en duik graag de diepte in om de expertise van de klant, de branche en haar klanten te leren kennen. Juist dat maakt mij goed in mijn werk blijkt. Die frisse blik heeft eindelijk een functie en dat zet ik dan ook graag in voor MKB-ondernemers die vanuit visie naar meer business willen.
Heb jij ook behoefte aan een frisse blik? Ik zal binnen no-time jouw branche leren kennen zodat ik je het juiste concrete advies kan geven waar jij direct mee aan de slag kan. Zodat je meer zichtbaarheid creëert en aansluit op de behoefte van je klant.
Over Frisse Blik
Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik ondernemers in de zakelijke dienstverlening met het concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
Vragen?
Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met mij via