Portret Regiolokaal: Powervrouw Frisse Blik

PORTRET REGIOLOKAAL : Isla Sint-Bouwman slaat brug tussen ondernemer en marketing

Je wilt als bedrijf een betere koers varen, nieuwe kansen pakken, lucratievere markten aanboren en verder groeien. Maar hoe? ‘Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg’, weet Isla Sint-Bouwman van Frisse Blik marketingadvies. Wil je wél veranderen, kansen pakken, én heb je een onderneming tot honderd werknemers, dan helpt ze je graag. ‘Ik help bedrijven met het scherper krijgen van hun visie, zodat ze vanuit die fundering heldere marketing kunnen bedrijven.’

Mijn frisse blik bouwt verder aan jouw merk

Frisse Blik. Een succesvolle eenmanszaak. ‘Bewust geen bureau, alleen freelance ondersteuning. Het is ‘mijn frisse blik’. Mijn opinie. Daar zul je het mee moeten doen.’ Maar wees gerust: Isla brengt een schat aan kennis en kunde met zich mee. ‘Ik heb voorheen in veel verschillende bedrijven gewerkt; loondienst én interim. Dat leverde veel inzichten en ervaring op. Dat is de meerwaarde van mijn frisse blik. Ik kan heel snel de diepte induiken en bepalen waar de meerwaarde van een organisatie zit ten opzichte van de markt.’ Ze werkte (inter)nationaal op het gebied van marketing en communicatie voor hele grote corporate bedrijven en zag daar vooral hoe het niet moet. De grote, logge en vooral winst gedreven bedrijven pasten haar steeds minder goed. Ze wil ‘iets bijdragen aan de wereld’ en werkt daarom graag met duurzame en innovatieve organisaties. ‘Denk aan architectenbureaus die circulair werken, of aan een zorginstelling op een biologisch landbouwbedrijf.’ Kortom: bedrijven die verder kijken dan winstbejag alleen.

De brug tussen directie en uitvoerende teams

‘Bij bedrijven tot circa honderd medewerkers heb je nog een redelijk platte organisatie; een één- of tweekoppige directie, een klein team voor marketing en communicatie, maar nog geen strategische adviseur die de brug slaat tussen directie en uitvoerenden. Ik ben die adviseur, die brug, die sparringpartner én de frisse blik om het veranderingsproces te begeleiden. Door samen met de ondernemer, het marketingteam én alle andere stakeholders een duidelijke visie, beleid en structuur te formuleren, kan er sturing worden gegeven aan het (vernieuwde) marketingbeleid.’ Die heldere fundering en breed gedragen nieuwe koers geven iedereen houvast en een duidelijke richting voor de toekomst.

www.mijnfrisseblik.nl | 06-48574476

 

Bekijk het hele artikel online op Regiolokaal