het belang van congruentie

het belang van congruentie frisse blik

 

Congruentie, een ander woord voor overeenstemming in de Nederlandse taal. Dit thema kan je zeker doorvoeren naar marketing. Juist die overeenstemming is belangrijk als je als bedrijf aantrekkelijk wilt worden voor toekomstige klanten.

Stel je voor, je hebt iemand ontmoet van een bedrijf. Het klikt tijdens het gesprek en de specialisatie van de organisatie is ook nog iets waar jij wel behoefte aan hebt. De eerstvolgende stap die je zet is diegene op LinkedIn opzoeken. Je bekijkt het profiel en klikt door naar de website van het bedrijf. Deze online check zorgt ervoor dat je verrast bent over wat je ziet. Het verhaal wat je leest, de toon die wordt aangeslagen, de foto's die je ziet en de algehele uitstraling passen helemaal niet bij jouw eerste indruk dat het gesprek bij je heeft achtergelaten.

Het evenwicht is zoekgeraakt. Online en offline matchen niet met elkaar. De marketing en sales kloppen niet. Het verhaal past niet bij de uitstraling. Met als resultaat dat jij twijfels hebt of je wel met deze club in zee wilt.

De oplossing is simpel.

Zorg dat je als organisatie congruent bent. Dat de algehele merkidentiteit is doorgevoerd door alle marketinguitingen.

Niet alleen op de website en de flyers. Maar ook bij je medewerkers, tekst, beeld, geluid en 'tone-of-voice'. Pas dan wek je vertrouwen en zal die potentiële klant een goed beeld hebben van wat jij met jouw organisatie kunt betekenen.

Hoe nu verder?

Met deze tips kan je direct aan de slag om congruentie in te zetten in jouw organisatie. Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in. 

Kennismaking

Over Frisse Blik

Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”

Contact

Neem contact op met mij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel me op +31 648574476, ik help je graag verder.