INTEGRALE MARKETINGSTRATEGIE: DOOR DE BOMEN HET BOS ZIEN
Heb jij de fundering van jullie bedrijf al scherp staan? Dan zijn elementen als missie, visie, kernwaarden uitgewerkt en hebben jullie helder wie de doelgroep is en wat jullie onderscheidend vermogen is. En dan...
Dan is het tijd om de energie in te zetten voor een doordachte en integrale marketingstrategie. Integraal, zodat je niet alleen kijkt naar online zichtbaarheid of een artikel in een vakblad. Verbind alle losse acties met elkaar en zorg dat het elkaar versterkt.
- Digitale Zichtbaarheid: Investeer in een sterke online aanwezigheid. Van een gebruiksvriendelijke website tot actieve social media-accounts, zorg ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijf gemakkelijk kunnen vinden en volgen. Dit verhoogt de interactie en versterkt de merkbeleving die een (potentiële) klant heeft bij het bedrijf.
- Contentmarketing: Creëer waardevolle en relevante content die aansluit bij de behoeften van jullie doelgroep. Denk aan blogposts, whitepapers of video's die de eigenschappen van jullie DNA benadrukken en de merkidentiteit van het bedrijf ondersteunen. Tegelijkertijd laat juist deze content zien welke waarde jullie dienstverlening toevoegt.
- Partnerships en Samenwerkingen: Zoek naar strategische samenwerkingen die passen bij jullie business en dezelfde waarden hebben. Samenwerkingen kunnen de zichtbaarheid vergroten en nieuwe kansen bieden voor groei. Zo versterk je nog beter het verhaal wat jullie willen uitdragen.
Hoe nu verder?
Wil je meer weten over hoe je die kruisbestuiving tussen de marketingacties versterkt? Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in.
Over Frisse Blik
Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”
Contact
Neem contact op met mij via