"Het mooie van afstand nemen is dat het je dichterbij inzicht brengt"
Hoe vlieg jij een vraagstuk aan binnen jouw onderneming?
Ik geef je graag vijf invalshoeken mee waar vanuit je een ondernemersvraagstuk kunt aanvliegen, specifiek gericht op positionering of marketing. Van daaruit kun jij jouw vraagstuk nog scherper in kaart brengen.
- Vanuit de klant:
Wie is de klant en wat heeft hij of zij nodig? Waar liggen de behoeftes? - Vanuit de veranderende markt:
Welke ontwikkelingen zien we in de markt? Wat betekent dit voor onze dienstverlening? - Vanuit de intentie:
Wat is je bestaansrecht? Vanuit welke vraag is het bedrijf gestart? - Vanuit de visie:
Wat willen we met het bedrijf bereiken? Welke doelen streven we na? - Vanuit de positie:
Welke positie nemen we in? Waar staan we ten opzichte van de anderen?
De sleutel tot succes zit hem in het grotere geheel zien. Welke ingang je ook kiest, vergeet niet om van daaruit door te redeneren wat dit betekent voor de andere onderdelen van jouw bedrijf. Toetsen, testen en resoneren zijn dan ook cruciaal om te komen tot een coherent advies op het vraagstuk.
Hoe nu verder?
Benieuwd hoe ik jou bij je marketing- of communicatievraagstukken kan helpen? Neem dan contact met me op.
Over Frisse Blik
Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”
Contact
Neem contact op met mij via