EEN GOEDE STRATEGIE KOST TIJD
"Het werkt niet" of "We zien te weinig resultaat". Dit zijn zo maar een paar uitspraken die voorbijkomen als organisaties aan de slag gaan met een nieuwe strategie. Maar dat je nog niet direct resultaat ziet is lastig. We werken aan een lange termijnplan, een strategie, en dat heeft nou eenmaal wat langer nodig dan een snelle betaalde marketingcampagne.
Een goede marketing strategie kost:
- Tijd
Zeker als je bedenkt dat het gemiddeld 13 keer duurt voordat iemand een marketingboodschap ziet.
- Consistentie
Je zult moeten volhouden en niet na 1 of 2 keer ermee stoppen omdat het niet het beoogde resultaat heeft. Zorg dat je zeker 6 maanden voor de strategie uittrekt en blijf elke dag actief.
- Analyse
Meten is weten. Blijf dus regelmatig de statistieken bekijken en zorg dat je conclusies kunt trekken en daar weer van leren.
- Bijsturen
Stuur bij en maak aanpassingen als dat nodig is. Een strategie is tenslotte niet meer dan een route naar jouw doelen toe. Deze strategie kan best een beetje aangepast worden om je doel te bereiken.
Hoe nu verder?
Met deze tips kan je direct aan de slag om een goede strategie te implementeren. Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in.
Over Frisse Blik
Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”
Contact
Neem contact op met mij via