quotes 16Marketing en het see, think, do care model

"Meten is weten" is een veel gehoorde uitspraak. Helaas vergeten we die nog wel eens in praktijk te brengen zodra we een plan hebben gecreëerd. We gaan al snel over tot de waan van de dag en alle meetmogelijkheden die we hebben verdwijnen naar de achtergrond.

Hoe kan je er nu voor zorgen dat je die plannen die je hebt opgesteld levend houdt? Een mooi model is het see-think-do-care model. Waarin de klantreis van een lead naar klant in fases is weergegeven en jij de juiste touchpoints, meetmomenten en evaluaties kunt inbedden.

see think do care model marketing

In de meeste marketingfunnels begin je met een brede doelgroep in de see-fase, waarna er in do-fase juist maar een klein deel overblijft. Dit komt omdat er in elke fase mensen afvallen door niet de juiste boodschap, weinig tot geen interesse of het verkeerde moment. Door goed te kijken naar de verschillende resultaten/metrics, kun je beperken hoeveel mensen de funnel verlaten.

Wat zijn de voordelen van het gebruiken van het see-, think-, do-, care-model?

  • Je creëert meerdere touch points in de verschillende fases waarin iemand zich kan bevinden.
  • Je kunt content afstemmen op de betreffende fase van de doelgroep.
  • Er kan per fase worden geoptimaliseerd om zo betere resultaten te behalen.

Belangrijk, KPI’s moeten worden opgesteld per fase. In de see-fase zijn andere metrics belangrijk dan in de do-fase.

Hoe nu verder?

Met deze tips kan je direct aan de slag om het model in te zetten in jouw organisatie. Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in. 

Kennismaking

Over Frisse Blik

Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”

Contact

Neem contact op met mij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel me op +31 648574476, ik help je graag verder.