MARKETING GAAT OM WAARDECREATIE EN WAARDEREALISATIE
Marketing gaat om waardecreatie en waarderealisatie pleit Ruud Frambach in zijn boek 'Doet marketing ertoe?' En daar heeft hij helemaal gelijk in.
Niet alleen voor de klanten van jouw organisatie is deze waardecreatie en -realisatie van belang, maar ook voor de organisatie zelf.
De afgelopen jaren heeft marketing een steeds belangrijkere rol binnen de organisatie verworven. Door verbindingen aan te gaan met:
- Klantenservice (denk aan de customer journey)
- Sales (het genereren van warme leads)
- HR (denk aan employer journey)
- En nu ook steeds meer met finance (voor het beheren van kostenmanagement of het binnenhalen van investeringen.
Hoe zet jij marketing in binnen jouw organisatie? Welke verbindende rol zie jij als meerwaarde?
Hoe nu verder?
Met deze inspiratie daag ik je uit om eens met een frisse blik naar je eigen organisatie te kijken. Om te zien waar nog kansen liggen om de verbinding tussen marketing en de organisatie te leggen. Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in.