quotes 14POSITIONERINGSVRAAGSTUK: WELKE WAARDE WIL JIJ VOOR WIE CREËEREN?

Welke waarde wil jij voor wie creëeren? Meer hoef je jezelf niet te stellen bij het opzetten van een marketingstrategie.

Bij het betreden van een ondernemersbijeenkomst van MKB Deventer lagen daar de bierviltjes mij al aan te staren met de tekst: "een goed ondernemersplan past op een bierviltje".

Dat een ondernemersplan of marketingstrategie niet moeilijk hoeft te zijn, daar kan ik alleen maar mee instemmen.

De grote uitdaging van een goed plan op papier zetten is namelijk dat je het plan ook kunt uitvoeren. Dat je het kunt implementeren in jouw business en delen met de mensen om je heen. Pas dan zal het plan kans van slagen hebben.

Wat is dan wel belangrijk?

De vragen die jij jezelf stelt. Want de informatie die op dat ene bierviltje staat is cruciaal als leidraad, wegwijzer en placemat om telkens weer op terug te kunnen grijpen bij het maken van keuzes.

  • Stap 1 is dat jij de bovenstaande vraag kunt beantwoorden.
  • Stap 2 is dat jij daarna de vragen wie, wat, hoe en waar kunt invullen met bovenstaande hoofdvraag.
  • Stap 3 is de uitdaging, hoe weet je of je succesvol bent? Wat zie je dan, wat heb je dan bereikt?
  • Stap 4 is de implementatie, zorg ervoor dat je een concreet plan van aanpak hebt hoe je dat bierviltje in praktijk gaat brengen.
Hoe nu verder?

Met deze 4 stappen kan je direct aan de slag om een goed ondernemersplan neer te zetten. De basis voor een sterke marketingstrategie die vanuit een heldere markpositie is uitgewerkt.

Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in. 

Kennismaking

Over Frisse Blik

Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”

Contact

Neem contact op met mij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel me op +31 648574476, ik help je graag verder.