quotes 12De grote uitdaging van strategie en praktijk

Strategie in praktijk brengen is vaak een uitdaging. We kennen allemaal die plannen die op de plank blijven liggen en worden afgestoft als er een nieuwe collega binnenkomt met andere ideëen. 

In praktijk blijkt dat het enige wat werkt een strategieplan is met concrete vertaling naar acties, handvatten en begeleiding bij de implementatie.

Een aantal tips die voorkomt dat de plannen op de plank blijven liggen:

  1. Implementeer de plannen in je business
    Verwerk de strategie in de gehele communicatie. Gebruik praktische templates die de nieuwe huisstijl, tone-of-voice bevatten. Verwerk de thema's, doelgroep en visie in de content.

  2. Hou de doelgroep voor ogen
    Blijf elkaar uitdagen of je de juiste doelgroep nog aanspreekt. Door de doelgroep in persona's uit te werken wordt dit nog gemakkelijker. "Weet je zeker dat Piet hier behoefte aan heeft?"

  3. Integreer de elementen uit je strategieplan in de planning
    Verwerk de elementen in jouw overlegstructuur en meetmomenten. Maak jezelf en jouw collega's verantwoordelijk voor specifieke elementen en de metingen. Zo kun je elkaar op de hoogte houden van de voortgang tijdens de overleggen.

  4. Hou het plan levend
    Bespreek het strategieplan regematig. Heb het over de visie en missie en bespreek de strategieën die je hebt uitgezet periodiek om de status en voortgang in kaart te brengen en bij te sturen waar nodig.
Hoe nu verder?

Met deze 4 tips kan je direct aan de slag om jouw strategie in praktijk te brengen. Heb je behoefte om hier verder over te praten en direct advies te ontvangen hoe? Neem dan contact met mij op of plan een kennismakingsgesprek in. 

Kennismaking

Over Frisse Blik

Met mijn bedrijf Frisse Blik marketingadvies help ik daadkrachtige en groeiende MKB-ondernemers met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van hun businessplannen, zodat zij nog beter op hun doelgroep aansluiten. Door het helder formuleren van de missie en visie, het ontwikkelen van de marketingstrategie, het vormgeven van de marketingdoelstellingen en het verwerken van deze doelstellingen in structurele en uitvoerbare plannen.
“Ik kijk met een frisse blik naar jouw business, zodat jij met andere ogen naar je eigen bedrijf kan kijken.”

Contact

Neem contact op met mij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel me op +31 648574476, ik help je graag verder.