Voor de MKB-ondernemer die vanuit een heldere visie naar de juiste zichtbaarheid en meer business wil voor het bedrijf. 

  • Positioneringstraject volgens de FRIS-methode
  • Van Focus en Richting naar Impact en Structuur
  • Werkbare marketingstrategie
  • Werken met een marketingstrateeg

Ben je toe aan een nieuwe richting voor jouw bedrijf om het aanbod zo optimaal mogelijk in de markt te zetten? Of is het tijd om die stip op de horizon weer scherp te krijgen en daar de business naadloos op te laten aansluiten?

Dit kan je binnen 6 maanden bereiken met de FRIS-methode. Van Focus en Richting naar Impact en Structuur.

  • Je krijgt grip op de huidige positionering
  • Je hebt de stip op de horizon helder
  • Je hebt een duidelijke strategie om dit ook daadwerkelijk te bereiken
  • En je krijgt begeleiding bij het uitzetten en implementeren voor het beste resultaat

Als ervaren marketingadviseur help ik je met het verhelderen, concretiseren en vermarkten van jouw businessplannen zodat je nog beter op je doelgroep aansluit en je zichtbaarheid vergroot. Met als resultaat dat je vanuit visie naar meer business gaat. 

Interesse? Plan via de knop hieronder een kenismakingsgesprek.

KENNISMAKING

De FRIS-methode

We gaan volgens de FRIS©-methode aan het werk. Deze unieke methode gaat tijdens 4 fases in op het formuleren en concretiseren van jouw businessplan. Het traject beslaat 6 maanden waarbij je van stip op de horizon naar concrete uitrol gaat.

Met als resultaat:

  • Een stabiele basis van je onderneming
  • Een succesvolle en werkbare marketingstrategie toegespitst op jouw bedrijf in jouw sector
  • Meer zichtbaarheid bij jouw ideale klant
  • Meer business in de juiste markt
  • Meer omzet voor jouw bedrijf

De eerste 3 maanden focussen we volledig op de fundering van jouw onderneming. Van huidige positie naar stip op de horizon. Daarna gebruiken we deze fundering om een heldere strategie te formuleren. De 3 maanden die volgen zetten we de strategie uit en voeren deze door in alle bedrijfsonderdelen en marketingkanalen. Na 6 maanden brainstormen, formuleren en implementeren is de nieuwe strategie helder voor de hele organisatie en zijn de marketingkanalen hierop aangepast. Met als resultaat meer business en meer omzet. 

Wil jij ook vanuit visie naar meer business? Of ben je benieuwd naar wat deze methode voor jou kan betekenen?

AFSPRAAK MAKEN

Prijs op aanvraag

Stappenplan

FOCUS

De focus ligt op jouw bedrijf. Frisse Blik helpt je bij het in kaart brengen van jouw bedrijf. Op die manier krijgen we het fundament van jouw bedrijf scherp. 

 

RICHTING

De richting van jouw onderneming. Frisse Blik helpt met het helder krijgen van de richting voor jouw onderneming. 

 

IMPACT

De impact op jouw organisatie.  Frisse Blik werkt de 'gaps' uit tussen de focus en richting en werkt samen met jou de juiste strategie uit. 

 STRUCTUUR

De implementatie van de plannen. Frisse Blik helpt je bij de inplementatie van de strategie en structuur aanbrengen binnen de organisatie. 

Zo gaan we samen aan de slag

Fase 1 FOCUS

Allereerst focussen we op de huidige positionering. Wat is het huidige aanbod en in hoeverre sluit dit aan op de doelgroep en het initiële plan. In de sessie nemen we met elkaar het bedrijf als merk onder de loep, inclusief de visie en missie. Waar staat de onderneming voor? En met welk doel?

  • Huidige positionering
  • Doelgroep
  • Huidige aanbod
  • Initiële plannen
  • Kernwaarden
  • Why (waarom doe je wat je doet)

Met als resultaat een helder uitgangspunt en grip op de positionering van het bedrijf.

Fase 2 RICHTING

Daarna bepalen we de richting en formuleren we de stip op de horizon. We bespreken de visie en missie van de onderneming. De kernwaarden, waar zit de kracht en waar vanuit wil je het bedrijf profileren. En niet te vergeten de ambitie. Waar wil je naartoe? En welke doelstellingen verbinden we daaraan? We werken dit in de sessie gezamenlijk uit in een strategisch plan. Welke strategie verbinden we aan de doelstellingen en hoe gaan we deze meetbaar maken.

  • Ambitie
  • Visie
  • Missie

Met als resultaat een duidelijke basis en een heldere ambitie. De stip op de horizon is gezet.

Fase 3 IMPACT

In deze fase concretiseren we het strategisch plan. We werken de strategie verder uit en bespreken per bedrijfsonderdeel hoe dit verder opgepakt kan worden. Waarbij we de huidige marketing en communicatiekanalen ook onder de loep nemen en eventuele ‘gaps’ identificeren.

  • ‘Gaps’ identificeren
  • Nieuwe strategie
  • Nieuw marketing/communicatieplan

 Met als resultaat een duidelijke strategie met heldere doelstellingen. En concrete tips om dit op jouw marketingkanalen toe te passen.

Fase 4 STUCTUUR

In deze laatste fase rollen we de nieuwe strategie ook daadwerkelijk uit. We concretiseren de strategieën per bedrijfsonderdeel en houden de uitvoering nauwlettend in de gaten. De nieuwe strategie wordt toegepast op de marketingkanalen. Tussentijds wordt er geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig.

  •  Concretiseren plan
  • Begeleiding bij uitrollen plan per bedrijfsonderdeel
  • Advies bij praktische implementatie
  • Advies bij aanpassen marketingkanalen

 Met als resultaat dat de nieuwe strategie binnen alle bedrijfsonderdelen is geïmplementeerd. En alle marketingkanalen erop zijn aangepast.

Wil jij ook van visie naar meer business? Of ben je benieuwd naar wat deze methode voor jouw onderneming kan betekenen?

REFERENTIES

Samenwerken

Ik kijk graag met een frisse blik met je mee.
Mensen omschrijven mij als inventief, analytisch, communicatief, ondernemend en enthousiast. Deze kenmerken bundelen en samenvoegen met mijn competenties zorgt ervoor dat ik een frisse blik heb. Als ervaren marketingadviseur zet ik deze competenties, samen mijn specialisme, graag in om ondernemers te helpen bij het adviseren op het gebied van marketing en business development.

“IK KIJK MET EEN FRISSE BLIK NAAR JOUW BUSINESS, ZODAT JIJ WEER MET ANDERE OGEN NAAR JE EIGEN BEDRIJF KAN KIJKEN.” Isla Frisse Blik

Ik help jou graag bij het helder krijgen van jouw business ideeën en hoe je het strategisch kunt aanpakken dit ook daadwerkelijk te concretiseren en uit te rollen.

  • Creatieve out-of-the-box denker met ruim 15 jaar werkervaring in business development, B2B marketing, communicatie, sales en client relationship.
  • Resultaat gedreven (marketing) professional die graag haar organisatiekennis en oog voor detail gebruikt om zaken voor elkaar te krijgen als team.
  • Sparringpartner voor bestuur, management en professionals.

Meer over mij? OVER MIJ

 FRIS-methode

Van visie naar meer business

Duur van het traject: 6 maanden

Inhoud van het traject:

  •  Persoonlijk kennismakingsgesprek a 60 minuten
  • Analyse van jouw huidige positionering
  • 2 marketingconsults van 2 uur
  • DNA blauwdruk bedrijf
  • 2 strategiesessies van 2 uur
  • Uitgewerkte strategie op 1a4
  • Follow-up marketingconsult van 2 uur (fase 1 t/m 3)
  • 3 sessies van 2 uur voor begeleiding, coaching en advies tijdens de implementatie. (fase 4)
  • 2 telefonische sessies van 30 minuten, na 1 maand en na 3 maanden
  • Op werkdagen e-mail toegang tot Isla

Na 6 maanden brainstormen, formuleren en implementeren is de nieuwe strategie helder voor de hele organisatie en zijn de marketingkanalen hierop aangepast. Met als resultaat meer business en meer omzet.

Interesse? Vraag via de knop hieronder een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Prijs op aanvraag