verstevigen van de marktpositie van bouwmanagement en advies organisatie Smeets
Smeets maakte in de afgelopen jaren een flinke groei door, waarbij het bedrijf heeft ingespeeld op de ontwikkelingen in de markt. Nu werd het tijd om de positie in te nemen die past bij de ambities van de organisatie. Er ontstond behoefte aan het doorvertalen van het DNA en het bedrijfsplan naar een praktisch toepasbare marketing- en communicatiestrategie. Een strategisch plan dat aansluit op de marktpositionering die bij Smeets past en gedragen wordt door de organisatie.
Smeets bouwmanagement en advies houdt zich bezig met toekomstgerichte oplossingen voor vastgoedvraagstukken in de noordelijke 3 provincies van Nederland. Waarbij de meerwaarde ligt in de focus op duurzaamheid en circulariteit en hun hart bij de maatschappelijke organisaties.
Strategisch advies voor marketing en communicatie
Om tot een aansluitend strategisch plan te komen voor marketing en communicatie zijn we gestart met een inventarisatie en 0-meting van de huidige communicatie, behoefte van de klanten en marktpositie. Van daaruit zijn we aan het werk gegaan met de stakeholders binnen de organisatie waaronder HR, teamcoördinatoren en directie. Door samen de ambitie vast te stellen en door te vertalen in het resultaat wat we wilden zien op marketing en communicatie. Dit resulteerde in een helder plan dat door alle afdelingen binnen Smeets begrepen en gedragen wordt.
begeleiding op implementatie
Vanuit het strategisch plan is er intensieve begeleiding op de implementatie geweest. Alle marketing- en communicatiekanalen zijn onder de loep genomen en aangepast op de ambitie en het DNA van de organisatie.
een duidelijke koers op alle activiteiten
Het resultaat? Een heldere marketing- en communicatiestrategie met duidelijke koers voor alle activiteiten. Door de strategie aan drie uitgangspunten op te hangen, duurzaam, maatschappelijk, regionaal, is er een samenhangend geheel ontstaan en wordt elk toekomstig besluit gemakkelijk genomen. Er is een heldere richting, een duidelijke focus en een werkbare structuur in de dagelijkse praktijk van de communicatie.
referentie smeets
"Door het formuleren van de juiste marktpositie, het ontwikkelen van een marketingstrategie en het verwerken van deze strategie in structurele en uitvoerbare plannen weet Isla Sint-Bouwman handen en voeten te geven aan onze toekomstvisie. Hiermee geeft ze ons strategisch advies op het gebied van marketing en communicatie, marktpositionering en business development. En dat alles met een frisse blik!"
Eric Posthumus | Directeur | Smeets bouwmanagement en advies
ONTDEK WAT JOU EN JE BEDRIJF VERDER HELPT
Smeets heeft gekozen voor een maatwerktraject. Perfect voor organisaties die verder willen professionaliseren en de marketing en communicatie willen integreren en een (nieuwe) bedrijfsstrategie.
Benieuwd naar wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen met een maatwerktraject?