Herijken van de bedrijfsstrategie, merkidentiteit en branding softwarebedrijf

Een flinke ontwikkeling in de afgelopen periode en de ambitie verder te groeien. Dit vroeg om een herijking van de bedrijfsstrategie, merkidentiteit en branding. De ideeën lagen al op tafel, de doorvertaling naar concrete plannen met een heldere focus was de volgende stap.

xential is een software-ontwikkelbedrijf dat zich richt op de automatisering van documentcreatie. Dit helpt overheden en grote organisaties die veel communicatie hebben met hun klanten. De door Xential ontwikkelde documentcreatie tool kan snel en foutloos grote hoeveelheden documenten in de juiste huisstijl van de klant produceren. Met de missie om niet voor de makkelijkste oplossing te gaan, maar wel voor de beste is Xential een groeiend softwarebedrijf dat voorloper is op de transformatie van documentcreatie.

procesbegeleider voor marketingstrategie

Met de vraag om als procesbegeleider op te treden en te helpen om die heldere marketingstrategie te ontwikkelen ben ik ingestapt. Een strategie die naadloos aansluit op de bedrijfsstrategie om de koers van de komende jaren vast te houden.

Door samen met de marketingmanager van Xential aan de slag te gaan met het definiëren van de belangrijkste focuspunten ontstond het uitgangspunt voor de strategie. Een strategie werkt pas als het gedragen wordt door de gehele organisatie. Daarom zijn we aan het werk gegaan met de stakeholders binnen het bedrijf, waaronder HR, sales, marketing, productontwikkeling en directie. Het creëren van een heldere doelgroep, ambitie scherpstellen en de link leggen tussen marketing en de andere afdelingen zorgde ervoor dat we een gedragen strategie hebben ontwikkeld.

Een duidelijke rol van marketing binnen de organisatie

Het resultaat? Een heldere marketingstrategie waarbij ook de rol van marketing binnen de organisatie duidelijker is geworden voor alle stakeholders. Er is richting in de koers die gevaren wordt, focus in wat wel of niet binnen de scope ligt en tot slot een werkbare structuur in de dagelijkse praktijk van de marketingactiviteiten. Elke activiteit draagt nu herkenbaar bij aan de uitgewerkte marketingstrategie.

Referentie xential

"Isla heeft ons enorm geholpen om de doelen die we hadden in een concreet plan om te zetten!"
Johan Bakker | Marketingmanager | xential

ONTDEK WAT JOU EN JE BEDRIJF VERDER HELPT

xential heeft gekozen voor een maatwerktraject. Perfect voor organisaties die verder willen professionaliseren en de marketing en communicatie willen integreren en een (nieuwe) bedrijfsstrategie.

Benieuwd naar wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen met een maatwerktraject?