inspiratie voor marketing, communicatie, strategie en positionering

authentieke keuzes: Wat is vrijheid voor jou? 

sanko20211021HRZW 0006Voor mij staat ondernemerschap gelijk aan vrijheid. Vrijheid om mijn eigen keuzes te maken als ondernemer. Vrijheid om in te spelen op de ontwikkelingen in mijn vakgebied en mijn expertise in te zetten bij die organisaties die hier behoefte aan hebben. Vrijheid om te kiezen dat ik een marketingadviseur ben, en dat ik werk met groeiende bedrijven die innovatie voorop stellen. 

Het thema vrijheid kwam ook voor in het biografisch interview dat Pieter Buss, media-expert voor PR en publiciteit en oprichter van Bureau Busskruit, bij mij afnam. Het gaat over de vrijheid van keuzes hebben. Ik heb die vrijheid gevoeld en geniet nu dagelijks van deze keuzes. Ook jij als ondernemer hebt de mogelijk om de juiste keuzes te maken. Kom uit de waan van de dag en maak die keuzes die jou helpen jouw bedrijf te laten groeien. 

“Veel ondernemers leven volgens de waan van de dag. Ik help hen met de vraag of ze nog op het juiste spoor zitten. Ik kijk van buiten naar binnen en pel af tot de kern. Van daaruit bouwen we weer op, met een strategie die bij jouw bedrijf past."

Lees verder voor het hele biografisch interview... 

quotes 12De grote uitdaging van strategie en praktijk

Strategie in praktijk brengen is vaak een uitdaging. We kennen allemaal die plannen die op de plank blijven liggen en worden afgestoft als er een nieuwe collega binnenkomt met andere ideëen. 

In praktijk blijkt dat het enige wat werkt een strategieplan is met concrete vertaling naar acties, handvatten en begeleiding bij de implementatie.

quotes 13wat marketingstrategie en verandervraagstukken met elkaar te maken hebben.

Aan elke marketingstrategie ligt een verandervraag ten grondslag. Marketingcommunicatie en veranderkunde staan in organisaties ver van elkaar en worden maar weinig met elkaar in verband gebracht. Ze zijn zelfs in verschillende disciplines ondergebracht binnen een bedrijf. Heel opmerkelijk als je bedenkt dat aan veel marketing strategische vraagstukken een verandervraag vooraf gaat. Je wilt tenslotte met je bedrijf verder groeien, een andere richting in en doorontwikkelen.

IDENTITEIT VAN JE BEDRIJF: Hoe zorg jij voor de juiste geloofwaardigheid?

sanko20211021LRZW 0026De juiste geloofwaardigheid is cruciaal voor een bedrijf. Het heeft invloed op de omzet, de klanten, het personeel en de marktpositie van het bedrijf. Maar hoe zorg je nu voor de juiste geloofwaardigheid? Welke elementen moet je hierin meenemen als ondernemer en waar heb je invloed op? In dit blog ga ik in op de bedrijfsidentiteit en de belangrijkste kenmerken van geloofwaardigheid. Zodat jij ook vanuit visie naar meer business kan groeien.

quotes 14POSITIONERINGSVRAAGSTUK: WELKE WAARDE WIL JIJ VOOR WIE CREËEREN?

Welke waarde wil jij voor wie creëeren? Meer hoef je jezelf niet te stellen bij het opzetten van een marketingstrategie.

Bij het betreden van een ondernemersbijeenkomst van MKB Deventer lagen daar de bierviltjes mij al aan te staren met de tekst: "een goed ondernemersplan past op een bierviltje".

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.