Frisse blik blog: een sterk merk
Positionering: een sterk merk met een helder verhaal
Hoe positioneer jij jouw onderneming in de markt? En hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de anderen? Een unieke positionering maakt het verschil in elke concurrerende markt. Maar hoe kom je tot de juiste positie en hoe pak je dit aan?
Frisse blik blog: stellen van doelen en een krachtige strategie
Goede voornemens: hoe het stellen van doelen bijdraagt aan een krachtige strategie
Elk jaar vragen we elkaar in januari “ wat zijn jouw goede voornemens voor het nieuwe jaar”. Als individu, maar ook als ondernemer of zelfs als bedrijf kun je goede voornemens hebben. Doelen die je wilt behalen, plannen die je wilt uitwerken. Het gevaar bij goede voornemens is dat het bij de voornemens blijft. De kracht zit hem in de strategie.
Frisse Blik blog: ideale stappenplan positionering
Het ideale stappenplan: 9 tips hoe je het meeste uit je business haalt
“Ik heb net een nieuw bedrijf aangekocht en nu? Dat bedrijf runnen dat kan ik wel, daar maak ik me geen zorgen over. Maar hoe zorg ik nou dat ik het meeste uit de business haal? Hoe kan ik dit nieuwe bedrijf zo goed mogelijk in de markt zetten?” Deze vragen stelde een ondernemer mij vorige week. En het zijn terechte vragen. Een bedrijf runnen is een ding, maar het ook goed in de markt zetten is een tweede.