Up to date blijven van de laatste blogs? Aanmelden
Frisse blik blog: merkverhaal en positionering
ALS JE VERHAAL MAAR HELDER IS...
Een tijdje terug werd ik gebeld door collega marketeer Chantal Bannink, eigenaar van Lentebloesem Marketing & Events. Of ik een gastblog voor haar klanten wilde schrijven over de basis elementen van een goede positionering. Missie, Visie en Kernwaarden. Dat doe ik natuurlijk graag en zo ontstond dit gastblog: Als je verhaal maar helder is...
Frisse blik blog:terugblik ondernemerschap
Mijn frisse blik: terugblik op een jaar ondernemerschap
Een jaar geleden, augustus 2020, is Frisse Blik marketingadvies ontstaan. En bij het ontwikkelen van een bedrijf hoort een toepasselijke naam. Een die duidelijk maakt wat je doet en wat je kunt betekenen. "Wat doe ik dan precies? Waar ben ik goed in en waar help ik bedrijven graag mee?" Die vragen spookte door mijn hoofd bij het bedenken van een passende naam.
Frisse blik blog: marketingprioriteiten
DE MEEST GEHOORDE MARKETINGPRIORITEITEN: NOG DIT JAAR VAN VISIE NAAR MEER BUSINESS
“Waar sta ik met mijn doelen die ik voor ogen had in januari? En hoe zit het met de targets die ik voor mijzelf en mijn onderneming heb gesteld?” Rake vragen die iedere ondernemer zichzelf zou moeten stellen. Vooral op het gebied van marketing hebben veel ondernemers prioriteiten gesteld. Hoe staat het daarmee?
Frisse blik blog: een sterk merk
Positionering: een sterk merk met een helder verhaal
Hoe positioneer jij jouw onderneming in de markt? En hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de anderen? Een unieke positionering maakt het verschil in elke concurrerende markt. Maar hoe kom je tot de juiste positie en hoe pak je dit aan?
Frisse blik blog: stellen van doelen en een krachtige strategie
Goede voornemens: hoe het stellen van doelen bijdraagt aan een krachtige strategie
Elk jaar vragen we elkaar in januari “ wat zijn jouw goede voornemens voor het nieuwe jaar”. Als individu, maar ook als ondernemer of zelfs als bedrijf kun je goede voornemens hebben. Doelen die je wilt behalen, plannen die je wilt uitwerken. Het gevaar bij goede voornemens is dat het bij de voornemens blijft. De kracht zit hem in de strategie.