inspiratie voor marketing, communicatie, strategie en positionering

quotes 9STRATEGIE ALS COMPETENTIE, onmisbaar in deze tijd van transitie

Onlangs las ik een artikel dat kopte dat onzekerheid de bestaansreden is van strategie. Want, als er geen onzekerheid is heb je geen strategie nodig maar een plan.

foto regiolokaal marketingstrategie frisse blik 2022FRISSE BLIK IN REGIOLOKAAL: MARKETINGSTRATEGIE BEGINT BIJ DE KERN

"Bedrijven helpen om vanuit hun kern hun business te runnen. Dat is hoe Isla Sint-Bouwman haar werk als marketingconsultant en eigenaar van Frisse Blik marketingadvies in één zin samenvat. Haar klanten zijn altijd bedrijven met de ambitie om te groeien. Ondernemers die willen doorontwikkelen, op zoek zijn naar nieuwe markten en meer zichtbaarheid. Lees het hele interview...

quotes 10EEN GOEDE STRATEGIE KOST TIJD

"Het werkt niet" of "We zien te weinig resultaat". Dit zijn zo maar een paar uitspraken die voorbijkomen als organisaties aan de slag gaan met een nieuwe strategie. Maar dat je nog niet direct resultaat ziet is lastig. We werken aan een lange termijnplan, een strategie, en dat heeft nou eenmaal wat langer nodig dan een snelle betaalde marketingcampagne.

VERTROUWEN: De belangrijkste kernwaarde die elk bedrijf zou moeten hebben 

sanko20211021HRZW 0005Wat komt te voet en gaat te paard? Juist ja, vertrouwen.
Vertrouwen is toch wel de belangrijkste kernwaarde die elk zichzelf respecterend bedrijf zou moeten omarmen. Het is de kernwaarde die je niet expliciet op je website hoeft te vernoemen, liever niet zelfs. Ik ga er namelijk vanuit dat de fundering van je bedrijf dat vertrouwen is. Dat je op basis van die fundering je business runt. Toch is vertrouwen niet voor ieder bedrijf vanzelfsprekend. Dat ligt aan de branche die als onbetrouwbaar ervaren wordt, of juist reputatieschade heeft opgelopen. Wat meer voor de hand ligt, is dat de dienstverlening te wensen over laat. Weet jij al wat je kan doen aan het opbouwen van vertrouwen in jouw business?

quotes 11DE ESSENTIE VAN STRATEGIE: KIEZEN WAT JE NIET MOET DOEN

Een goede strategie is niet altijd makkelijk om een, twee, drie op te sommen. Wat maakt een strategie goed? Naast de duidelijke vragen zoals 'wat is het speelveld' of 'hoe gaan we winnen'. geeft de Canadese management-professior Roger L. Martin een prachtige tip in de Harvard Business review.

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.