Frisse Blik inspiratie: De verbindende rol van marketing
MARKETING GAAT OM WAARDECREATIE EN WAARDEREALISATIE
Marketing gaat om waardecreatie en waarderealisatie pleit Ruud Frambach in zijn boek 'Doet marketing ertoe?' En daar heeft hij helemaal gelijk in.
Niet alleen voor de klanten van jouw organisatie is deze waardecreatie en -realisatie van belang, maar ook voor de organisatie zelf.
Frisse Blik inspiratie: Van SWOT naar bloempot
Bye bye swot...hello bloempot
Dat de wereld om ons heen steeds sneller verandert weten we allemaal. Dat dit grote invloed heeft op marketing en hoe we daarin omgaan met waardecreatie en waarderealisatie, daar zijn we ons minder van bewust.
Frisse Blik inspiratie: De reden dat jij jouw bedrijf begon
“Mature companies fail because they forget why they were born” - Simon Sinek
Elk bedrijf, elke organisatie is ooit ontstaan met een missie. Er is een reden geweest waarom je dit bedrijf bent gestart en er zijn doelen geweest die je wilde bereiken. Je hebt een visie op de wereld gehad en wilde iets bereiken.
eBook Marktpositionering
Hoe positioneer jij jouw bedrijf?
Hoe positioneer jij jouw onderneming op de markt? En hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de anderen? Een unieke positionering maakt het verschil in elke concurrerende markt. Maar hoe kom je tot de juiste positie en hoe pak je dit aan? In dit E-book neem ik een aantal cruciale factoren op het gebied van positionering onder de loep en geef ik je concrete tips hoe je direct met jouw positionering aan de slag kunt gaan.
Frisse Blik blog: doelen bereiken
Intenties worden tegenwoordig harder beloond dan resultaten. Wat betekent dat voor jouw strategie?
We willen wel, maar de eerste stap zetten is lastig. Het lijkt wel alsof we daar tegenwoordig iets op hebben gevonden, het belonen van de intentie. Steeds vaker hoor je bemoedigende antwoorden of zelfs ronduit overwinningskreten als iemand zijn intenties uitspreekt. “Ik ga echt meer sporten”, “Wauw goed zo, lekker bezig!” of “Ik wil echt minder werken.” “Wat goed van je dat je dit doet”. De intentie is nog niet uitgesproken of we staan al juichend langs de kant. Fijn dat we zo positief zijn naar elkaar, maar wat betekent dit voor het zetten van de eerste stap? Wat gebeurt er dan met de strategie? Het grote gevaar dat hierin schuilt is dat de strategie niet meer wordt uitgevoerd en het einddoel niet behaalt.