Up to date blijven van de laatste blogs? Aanmelden
Frisse Blik inspiratie: marketingstrategie en verandervraagstuk
wat marketingstrategie en verandervraagstukken met elkaar te maken hebben.
Aan elke marketingstrategie ligt een verandervraag ten grondslag. Marketingcommunicatie en veranderkunde staan in organisaties ver van elkaar en worden maar weinig met elkaar in verband gebracht. Ze zijn zelfs in verschillende disciplines ondergebracht binnen een bedrijf. Heel opmerkelijk als je bedenkt dat aan veel marketing strategische vraagstukken een verandervraag vooraf gaat. Je wilt tenslotte met je bedrijf verder groeien, een andere richting in en doorontwikkelen.
Frisse blik blog: identiteit van je bedrijf
IDENTITEIT VAN JE BEDRIJF: Hoe zorg jij voor de juiste geloofwaardigheid?
De juiste geloofwaardigheid is cruciaal voor een bedrijf. Het heeft invloed op de omzet, de klanten, het personeel en de marktpositie van het bedrijf. Maar hoe zorg je nu voor de juiste geloofwaardigheid? Welke elementen moet je hierin meenemen als ondernemer en waar heb je invloed op? In dit blog ga ik in op de bedrijfsidentiteit en de belangrijkste kenmerken van geloofwaardigheid. Zodat jij ook vanuit visie naar meer business kan groeien.
Frisse Blik inspiratie: positionering
POSITIONERINGSVRAAGSTUK: WELKE WAARDE WIL JIJ VOOR WIE CREËEREN?
Welke waarde wil jij voor wie creëeren? Meer hoef je jezelf niet te stellen bij het opzetten van een marketingstrategie.
Bij het betreden van een ondernemersbijeenkomst van MKB Deventer lagen daar de bierviltjes mij al aan te staren met de tekst: "een goed ondernemersplan past op een bierviltje".
Frisse Blik inspiratie 3 tips voor een succesvolle implementatie van de strategie
SUCCESVOLLE IMPLEMENTATIE VAN DE STRATEGIE
Strategie is niet meer dan een kritisch bedrijfsproces van continu denken, doen en bijstellen. Stilstaan, evalueren, keuzes maken en aanpassen. Een continu proces wat je als organisatie oppakt om te zorgen dat je strategie een succes wordt. Dit vergt veel van de mensen binnen jouw organisatie. Hebben jullie de juiste focus met elkaar? De juiste kennis en competenties in huis om dit met elkaar op te pakken?
Frisse Blik inspiratie: See, think, do, care model
Marketing en het see, think, do care model
"Meten is weten" is een veel gehoorde uitspraak. Helaas vergeten we die nog wel eens in praktijk te brengen zodra we een plan hebben gecreëerd. We gaan al snel over tot de waan van de dag en alle meetmogelijkheden die we hebben verdwijnen naar de achtergrond.
Hoe kan je er nu voor zorgen dat je die plannen die je hebt opgesteld levend houdt? Een mooi model is het see-think-do-care model. Waarin de klantreis van een lead naar klant in fases is weergegeven en jij de juiste touchpoints, meetmomenten en evaluaties kunt inbedden.