Frisse blik blog: branding en positionering
Branding en positionering: De beste tips voor een boost van jouw branding
Zelfstandig ondernemers worstelen vaak met het vinden van de juiste positionering op de markt. Met als gevolg dat de boodschap niet consistent is en de ideale doelgroep niet wordt bereikt. Jouw onderneming neerzetten als nieuw merk is ook een uitdaging. Want waar kun je nu het beste beginnen en hoe profileer je jezelf zodanig dat het ook direct resultaat oplevert.
Frisse blik blog: merkverhaal en positionering
ALS JE VERHAAL MAAR HELDER IS...
Een tijdje terug werd ik gebeld door collega marketeer Chantal Bannink, eigenaar van Lentebloesem Marketing & Events. Of ik een gastblog voor haar klanten wilde schrijven over de basis elementen van een goede positionering. Missie, Visie en Kernwaarden. Dat doe ik natuurlijk graag en zo ontstond dit gastblog: Als je verhaal maar helder is...
Frisse blik blog:terugblik ondernemerschap
Mijn frisse blik: terugblik op een jaar ondernemerschap
Een jaar geleden, augustus 2020, is Frisse Blik marketingadvies ontstaan. En bij het ontwikkelen van een bedrijf hoort een toepasselijke naam. Een die duidelijk maakt wat je doet en wat je kunt betekenen. "Wat doe ik dan precies? Waar ben ik goed in en waar help ik bedrijven graag mee?" Die vragen spookte door mijn hoofd bij het bedenken van een passende naam.
Frisse blik blog: marketingprioriteiten
DE MEEST GEHOORDE MARKETINGPRIORITEITEN: NOG DIT JAAR VAN VISIE NAAR MEER BUSINESS
“Waar sta ik met mijn doelen die ik voor ogen had in januari? En hoe zit het met de targets die ik voor mijzelf en mijn onderneming heb gesteld?” Rake vragen die iedere ondernemer zichzelf zou moeten stellen. Vooral op het gebied van marketing hebben veel ondernemers prioriteiten gesteld. Hoe staat het daarmee?
Frisse blik blog: een sterk merk
Positionering: een sterk merk met een helder verhaal
Hoe positioneer jij jouw onderneming in de markt? En hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de anderen? Een unieke positionering maakt het verschil in elke concurrerende markt. Maar hoe kom je tot de juiste positie en hoe pak je dit aan?