inspiratie voor marketing, communicatie, strategie en positionering

IDENTITEIT VAN JE BEDRIJF: Hoe zorg jij voor de juiste geloofwaardigheid?

sanko20211021LRZW 0026De juiste geloofwaardigheid is cruciaal voor een bedrijf. Het heeft invloed op de omzet, de klanten, het personeel en de marktpositie van het bedrijf. Maar hoe zorg je nu voor de juiste geloofwaardigheid? Welke elementen moet je hierin meenemen als ondernemer en waar heb je invloed op? In dit blog ga ik in op de bedrijfsidentiteit en de belangrijkste kenmerken van geloofwaardigheid. Zodat jij ook vanuit visie naar meer business kan groeien.

quotes 14POSITIONERINGSVRAAGSTUK: WELKE WAARDE WIL JIJ VOOR WIE CREËEREN?

Welke waarde wil jij voor wie creëeren? Meer hoef je jezelf niet te stellen bij het opzetten van een marketingstrategie.

Bij het betreden van een ondernemersbijeenkomst van MKB Deventer lagen daar de bierviltjes mij al aan te staren met de tekst: "een goed ondernemersplan past op een bierviltje".

quotes 15SUCCESVOLLE IMPLEMENTATIE VAN DE STRATEGIE

Strategie is niet meer dan een kritisch bedrijfsproces van continu denken, doen en bijstellen. Stilstaan, evalueren, keuzes maken en aanpassen. Een continu proces wat je als organisatie oppakt om te zorgen dat je strategie een succes wordt. Dit vergt veel van de mensen binnen jouw organisatie. Hebben jullie de juiste focus met elkaar? De juiste kennis en competenties in huis om dit met elkaar op te pakken?

quotes 16Marketing en het see, think, do care model

"Meten is weten" is een veel gehoorde uitspraak. Helaas vergeten we die nog wel eens in praktijk te brengen zodra we een plan hebben gecreëerd. We gaan al snel over tot de waan van de dag en alle meetmogelijkheden die we hebben verdwijnen naar de achtergrond.

Hoe kan je er nu voor zorgen dat je die plannen die je hebt opgesteld levend houdt? Een mooi model is het see-think-do-care model. Waarin de klantreis van een lead naar klant in fases is weergegeven en jij de juiste touchpoints, meetmomenten en evaluaties kunt inbedden.

Strategie met impact: waar leg jij de focus?

sanko20211021HRZW 0011“Zonder strategie geen toekomst” kopte De Ondernemer nog in 2016. En daaronder; “Strategie is onontbeerlijk om als ondernemer verder te komen”. Deze krantenkop had prima in 2021 geschreven kunnen worden of zelfs in 2030. Het inzetten van een strategie is namelijk nog steeds onontbeerlijk. En toch is er veel veranderd, waaronder; de wereld, de markt, de onderneming en de ondernemer zelf. We staan anders in het leven en het leven zelf is veranderd. Flexibiliteit, aanpassingsvermogen en leiderschap zijn belangrijke elementen geworden. Organisaties moeten wendbaar zijn en willen impact leveren. Maar hoe zorg je ervoor dat je met jouw organisatie de juiste strategie uitzet die deze elementen bevat? Oftewel, waar leg jij de focus op?

Isla Frisse Blik 9

Heb je vragen over bovenstaande onderwerpen? Of wil je een afspraak maken?

Meer blogs ontvangen? Meld je via onderstaande button aan en ontvang de blogs direct in jouw inbox.