Frisse Blik marketingadvies in De Pen van MKB Deventer
Het gezicht achter Frisse Blik marketingadvies
Wist jij al dat Isla Sint-Bouwman, oprichter van Frisse Blik marketingadvies, zich het liefst laat inspireren door de natuur en hoe mensen in het leven staan? Of dat zij vroeger eigenlijk interieurarchitect wilde worden?
MKB Deventer pakte de pen op om het gezicht achter Frisse Blik te leren kennen.
Frisse Blik inspiratie: het belang van congruentie
het belang van congruentie
Congruentie, een ander woord voor overeenstemming in de Nederlandse taal. Dit thema kan je zeker doorvoeren naar marketing. Juist die overeenstemming is belangrijk als je als bedrijf aantrekkelijk wilt worden voor toekomstige klanten.
Frisse Blik blog: De verborgen kosten van marketingchaos
De verborgen kosten van marketingchaos: ontdek wat ondernemen met een marketingplan oplevert.
Als strategisch marketingadviseur met een frisse blik op bedrijfsvoering en groei, kom ik vaak bedrijven tegen die worstelen met hun marktpositie en zichtbaarheid. Een veelvoorkomend struikelblok is het ontbreken van een doordachte marketingstrategie. Voor ondernemers in het MKB die willen groeien, is het van grote waarde om te realiseren hoeveel geld er potentieel verspild wordt zonder een solide marketingplan. Ik sta in deze blog graag stil bij enkele cruciale vragen die je je hierbij als ondernemer kunt stellen.
Frisse Blik inspiratie: de ideale klant
DE IDEALE KLANT ZORGT VOOR DE PERFECTE MATCH
Bereik jij wel de juiste doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat je echt op jouw ideale klant aansluit met jouw aanbod?
Ik spreek veel ondernemers die het toch nog lastig vinden om de juiste klant voor hun dienst te definiƫren, waardoor het aanbod niet scherp geformuleerd kan worden. Het gevolg? Dat je een mismatch krijgt tussen de klant en het aanbod. Durf te kiezen! Dat levert je ongelooflijk veel voordelen op.
Frisse Blik inspiratie: vraagstuk aanvliegen
"Het mooie van afstand nemen is dat het je dichterbij inzicht brengt"
Hoe vlieg jij een vraagstuk aan binnen jouw onderneming?
Ik geef je graag vijf invalshoeken mee waar vanuit je een ondernemersvraagstuk kunt aanvliegen, specifiek gericht op positionering of marketing. Van daaruit kun jij jouw vraagstuk nog scherper in kaart brengen.